Yliopiston kolmelle professorille tutkimusapurahaa Säätiöiden professoripoolilta

Säätiöiden professoripooli on myöntänyt Vaasan yliopiston kolmelle professorille 27 000 euron suuruisen apurahan 12 kuukautta kestävään tutkimustyöhön.
(Kuva: Flickrcc)

Apurahan saivat professori Jussi Nikkinen (professuurin ala laskenta), professori Nina Pilke (ruotsin kieli) ja professori Vesa Suutari (liiketaloustiede). Lisäksi kullekin professorille varattiin 5 000 euron matka-apuraha.

Poliin kuuluvat säätiöt myönsivät 11. kesäkuuta 67 professorille vuoden työskentely- ja matka-apurahan. Apurahoja myönnettiin yhteensä noin 2,14 miljoonaa euroa. Hakuun osallistui 162 suomalaisissa yliopistoissa työskentelevää professoria. Vain noin 40 % hakijoista voitiin rahoittaa. Hakukierros oli professoripoolin viimeinen.

Säätiöiden professoripooli oli 15 säätiön yhteinen määräaikainen apurahapooli professoreiden tutkimusmahdollisuuksien lisäämiseksi. Poolin kautta professoreille myönnettiin apurahoja 12 kuukautta kestävän tutkimusjakson rahoittamiseksi yhdessä yliopiston kanssa. Poolin haku oli avoin kaikilla tieteen aloilla.