Yliopisto mukana SYLVIA-verkkopalvelun kehittämisessä Seinäjoella

Seinäjoen yliopistokeskuksessa tutkintotavoitteellinen aikuiskoulutus on lisääntynyt merkittävästi. Tutkintoon tähtääviä koulutuksia oli vuonna 2004 tarjolla kolme, kun nyt niitä on jo 17. Avoimen yliopiston rooli opintopolkujen ja sivuaineopintojen toteuttajana on huomattava. Yliopistokeskuksen opintoneuvonnassa käy vuosittain yli 200 asiakasta, ja määrä kasvaa jatkuvasti.

Keskuksessa toimivien yliopistojen yhteistyönä on kehitetty uusi palvelu teemalla Kysy mitä haluat yliopistollisesta aikuiskoulutuksesta. Akateemisten opintojen ohjaukseen keskittyvä verkkopalvelu nimeltään SYLVIA avattiin maanantaina 24. tammikuuta.

Verkkopalvelu kattaa yliopistollisen opiskelun eri muodot aina tutkintotavoitteisesta opiskelusta ja avoimen yliopiston opintotarjonnasta täydennyskoulutuksen mahdollisuuksiin.

Palvelua kehitetään opiskelijapalautteen perusteella. Esimerkiksi käyttäjien sivustolla esittämät koulutusehdotukset pyritään mahdollisuuksien mukaan toteuttamaan.

SYLVIA-verkkopalvelu liittyy yliopistokeskuksessa toimivien Tampereen yliopiston, Helsingin yliopiston Ruralia-instituutin, Sibelius-Akatemian, Vaasan yliopiston sekä Tampereen teknillisen yliopiston yhteiseen vuonna 2010 alkaneeseen SYLVIA-hankkeeseen. Hankkeen rahoittajana toimii Seinäjoen yliopistokeskus.