Yli 200 maksutonta tekniikan alan yliopistokurssia – haku FITech-opintoihin käynnissä

Three people looking at a laptop screen.
Haluatko päivittää osaamistasi ja viettää ensi kevään uutta oppien? Vaasan yliopisto on osa FITech-verkostoa, joka tarjoaa ensi keväänä yli 200 yliopistokurssia maksuttomasti kaikille suomalaisille ja Suomessa vakituisesti asuville.

FITechin kurssit ovat osa suomalaisten tekniikan alan yliopistojen tarjontaa, mikä takaa niiden korkean laadun. Voit aloittaa uuden aiheen opiskelun alkeista tai syventyä paremmin tuntemaasi aiheeseen keski- tai syventävän tason kursseilla.

Ensi keväänä tarjonnassa on yli 200 kurssia, jotka kattavat monipuolisesti eri aiheita liittyen tietotekniikkaan, 5G-teknologiaan, energiavarastointiin sekä vetytalouteen. 75 prosenttia kevään kursseista järjestetään joko etäopintoina tai itsenäisesti suoritettavina avoimina verkko-opintoina (esim. MOOCeina). Joukossa on myös kursseja, joilla on mahdollisuus osallistua myös lähiopetukseen yliopiston kampuksella.

Kevään kurssien haku alkaa tiistaina 7.11. ja päättyy noin kaksi viikkoa ennen kunkin kurssin alkua. Ensimmäiset kurssit käynnistyvät tammikuussa 2024. Huomaathan, että tammikuussa alkavien kurssien hakuaika päättyy 17.12.2023.

Tutustu kaikkiin kevään kursseihin ja hae!

Maksuttomien ICT-kurssien tarjonta jatkuu FITech-verkostoyliopiston kautta

Opetus- ja kulttuuriministeriö (OKM) on myöntänyt uuden jatkoajan FITech-verkostoyliopiston ICT-hankkeelle. Suomalaisten tekniikan alan yliopistojen ICT-kursseja voi siis suorittaa FITechin kautta maksuttomasti 31.7.2025 saakka. Aiemman rahoituspäätöksen mukaan hanke olisi päättynyt tämän vuoden lopussa.

Lue lisää FITechin sivuilta.

Tietolaatikko

FITech - The Finnish Institute of Technology

Vaasan yliopisto on osa tekniikan alan verkostoyliopisto FITechiä (Finnish Institute of Technology). Sen tavoitteena on ohjata tekniikan alan osaajia Suomen kasvualoille ja vastata tekniikan alalla nouseviin osaajatarpeisiin.