Vuonna 1973 opintonsa aloittaneet kokoontuivat Tervahovissa

Parikymmentä Vaasan yliopiston vuonna 1973 opintonsa aloittanutta alumnia kokoontui perjantaina Tervahovissa kurssitapaamisen merkeissä.

Rehtori Matti Jakobsson avasi tilaisuuden toivottamalla vanhat opiskelijat tervetulleeksi ja esittelemällä nykypäivän Vaasan yliopistoa.

Tilaisuuteen oli myös saatu puhumaan ABB:n Heikki Uusitalo, joka valittiin hiljattain myös yliopiston uuteen hallitukseen. Yrityksen teknologiajohtaja kertoi vieraille ABB:n ajankohtaisista asioista sekä aurinkosähköstä.

Alumnien tapaaminen jatkui myöhemmin illalla vapaammissa merkeissä.

Alumnitoiminnasta yhä aktiivisempaa

- Meidän aloittaessamme opinnot Vaasan yliopistossa vuonna 1973 oli täällä opiskelijoita noin 3000 ja henkilökuntaa sadan ihmisen verran. Opetuspuoli on meidän ajoistamme laajentunut hallintotieteisiin ja tekniikkaan, ja kansainvälisyys on tullut mukaan yliopiston toimintaan. Vuonna 1973 Vaasassa ei ollut varmaan yhtäkään ulkomaalaista opiskelijaa, kurssitapaamisen järjestänyt Jorma Larimo nauroi.

Vuonna 1973 aloittaneiden yliopisto-opiskelijoiden kurssitapaaminen on osa Vaasan yliopiston ylläpitämää alumnitoimintaa. Keinoja siihen, miten yliopistosta valmistuneisiin opiskelijoihin voitaisiin pitää paremmin yhteyttä, kehitetään koko ajan.

- Vaasan yliopisto yrittää rakentaa alumnitoiminnasta yhä aktiivisempaa, rehtori totesi.