VILPE Oy lahjoittaa Vaasan yliopistolle

ilmakuva kampuksesta
VILPE Oy on päättänyt tukea Vaasan yliopistoa 30 000 eurolla.

– Arvostamme VILPE Oy:n lahjoitusta suuresti. Lahjoitus osoittaa luottamusta työhömme luoda kestävämpää huomista koulutuksen ja tutkimuksen avulla, kiittää Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto.

– Lisäksi haluan onnitella VILPEä juhlavuoden kunniaksi, Kuusisto jatkaa.

– Tämä on kolmas kerta, kun lahjoitamme Vaasan yliopiston varainkeruukampanjaan. Alueen elinvoimaisuus ja osaava työvoima on meille VILPEllä valtavan tärkeää. Tämä alue on mahdollistanut sen, että teemme omalla alallamme maailman parhaimpia tuotteita. Haluamme olla mukana tukemassa Vaasan seudun kehitystä, VILPEn toimitusjohtaja Tuomas Saikkonen sanoo.

Lisätietoja:
Rehtori Jari Kuusisto, Vaasan yliopisto, jari.kuusisto@uwasa.fi, puh. 029 449 8291

Tietolaatikko

Vaasan yliopiston varainhankintakampanjan tavoitteena on kerätä 5−7 miljoonaa euroa yksityistä rahoitusta valtion vastinrahaohjelmaan. Jokainen lahjoitettu euro enintään 11 miljoonaan euroon saakka voi tuottaa valtion vastinrahaa jopa 2,5 euroa. Tärkeänä varainhankintakampanjan tavoitteena on myös rakentaa pitkäaikaisia strategisia kumppanuuksia.