Vaasan yliopistosta valmistui 342 maisteria vuonna 2010

Vaasan yliopistosta valmistui kaikkiaan 342 maisteritason tutkintoa viime vuonna. Suurin osa, 207 oli kauppatieteiden maistereita, joita valmistuu sekä kauppatieteellisestä että teknillisestä tiedekunnasta. Seuraavaksi eniten suoritettiin filosofian maisterin tutkintoja, yhteensä 64. Hallintotieteiden maistereita valmistui 34. Tekniikan alalta valmistui 37 diplomi-insinööriä.

Valmistuneista maistereista 55 oli kansainvälisiä tutkinto-opiskelijoita, jotka opiskelevat yliopiston englanninkielisissä maisteriohjelmissa.

- Yliopisto panostaa kansainvälistymiseen. Valmistuneiden määrää voidaan pitää osoituksena kansainvälisten ohjelmiemme toimivuudesta, arvioi opintoasioiden johtaja Anja Britschgi Vaasan yliopistosta.

Maistereiden lisäksi yliopistossa valmistui 374 alempaa eli kandidaatin tutkintoa. Tohtoreita valmistui 14. Kaikkien tutkintojen yhteismäärä oli viime vuonna  730.

- Tulosta voi pitää hyvänä, ja ilahduttavaa oli etenkin tekniikan alan tutkintojen kasvu. Luvuissa näkyy kuitenkin vielä vuoden 2008 vaikutus, jolloin koko maassa valmistui tutkinnonuudistuksen takarajan vuoksi varsin paljon uusia maistereita. Myös taloudelliset suhdanteet vaikuttavat valmistumiseen. Alhaisemman työllisyyden aikoina valmistumista usein siirretään myöhemmäksi, Anja Britschgi toteaa.