Vaasan yliopistossa alkaa uusi urheilujohtamisen ja -markkinoinnin opintokokonaisuus

Kampusalue ja Tervahovin marmoriportti.
Seurojen, liittojen, järjestöjen sekä muiden urheilu- ja liikuntaorganisaatioiden johtotehtävissä toimiville henkilöille suunniteltu koulutus vahvistaa johtajuutta ja kehittää liiketoimintaosaamista. Se tarjoaa valmiuksia, joilla urheiluorganisaatiot voivat löytää uusia keinoja menestyä. Tämä on ajankohtaista, sillä juuri nyt alalla tarvitaan näkemyksellisyyttä ja innovatiivisuutta.

Vaasanseudun Urheiluakatemian toiminnanjohtaja Mikaela Ingberg on ollut mukana suunnittelemassa koulutusta.

- Tämän päivän nopeasti muuttuvassa yhteiskunnassa myös urheilujohtamisessa tarvitaan enemmän ammattimaisuutta. Verkostoituminen sekä jatkuva kehittyminen ja oppiminen ovat tärkeissä roolissa.

Koulutus alkaa syyskuussa Helsingissä. Koulutus koostu kahdesta 10 opintopisteen moduulista. Kummassakin moduulissa on kuusi lähiopetuspäivää, kaksi päivää kuukaudessa. Koulutuksen kesto on yksi lukuvuosi. Koulutuksen aikana tehdään myös opintomatka ulkomaille ja tutustutaan paikallisen seuran toimintaan sekä osallistutaan urheilujohtamisen ja -markkinoinnin luennoille paikallisessa yliopistossa. Koulutus on maksullinen.

Koulutus on mahdollista liittää osaksi Vaasan yliopiston Executive MBA -ohjelmaa. Executive MBA on johtamisen täydennyskoulutusohjelma yritysten ja organisaatioiden johdolle. MBA:ssa keskeistä on soveltaa uusinta tutkimustietoa käytännön johtamistyöhön. Verkostoituminen on tärkeää: huippukouluttajien lisäksi myös osallistujilla on kokemusta ja tietämystä jaettavaksi keskenään.

Avoin ja maksuton tiedotustilaisuus koulutuksesta 19.5. klo 14-15. Tilaisuus järjestetään etänä Zoomissa: https://uwasa.zoom.us/j/65260612306. Tiedotustilaisuudessa puhumassa urheilun moniosaajat Arto Kuuluvainen, Susanna Rahkamo ja Tero Tiitu.

Lisätietoja:

Projektipäällikkö, Eeva Kuorikoski, Vaasan yliopisto, puh. 029 449 8422, sähköposti: eeva.kuorikoski(a)uwasa.fi