Vaasan yliopiston opiskelijavalinnat on tehty

Image
Kevään toisessa yhteishaussa Vaasan yliopiston kandiohjelmiin haki 5789 hakijaa, joista hyväksyttiin opiskelijoiksi 621. Suomenkielisiin maisteriohjelmiin haki kevään yhteishaussa yhteensä 1852 hakijaa, joista hyväksyttiin 178 uutta opiskelijaa. Kansainvälisiin maisteriohjelmiin haki tänä vuonna ennätysmäärä hakijoita 4728. Kansainvälisten ohjelmien valintatulokset on julkaistu jo aikaisemmin keväällä.

Uudet kandidaatin tutkinnossa aloittavat opiskelijat aloittavat opintonsa Palosaaren kampuksella 1.9.2023. Suomenkielisiin maisteriohjelmiin valittujen opiskelijoiden info-tilaisuudet järjestetään jo elokuun lopussa. Opiskelupaikan vastaanottaneille lähetetään heinäkuun puolivälissä tietoa opintojen aloittamisesta.

Kansainväliset opiskelijat saapuvat kampukselle elokuun lopussa.

Jäitkö ilman opiskelupaikkaa?

Vaasan yliopisto järjestää elokuussa täydennyshaun tekniikan kandidaatin tutkintoon yhteishaussa täyttämättä jääneille aloituspaikoille. Hakuaika on 2.8.-7.8.2023 (hakuaika päättyy klo 15:00). Tekniikan kandidaatin ja diplomi-insinöörin tutkintoon johtavia opiskelupaikkoja on haettavana kolmessa hakukohteessa: Automaatio ja tietotekniikka, data-arkkitehtuuri sekä sähkö- ja energiatekniikka.

Lisätietoja tekniikan täydennyshausta

Jo heinäkuussa käynnistyy täydennyshaku uuteen, Seinäjoella toteutettavaan diplomi-insinööri -ohjelmaan. Strategic Project Management – maisteriopintoihin valitaan 10 uutta opiskelijaa aikaisempien korkeakouluopintojen perusteella. Ohjelman opetus on englanninkielistä ja opiskelijat tulevat sekä Suomesta että ulkomailta.

Lisätietoa Strategic Project Management -opinnoista

Avoimen yliopiston tarjonta

Opinnot avoimessa yliopistossa ovat yksi tie tutkintoon. Syksyllä on mahdollista hakea suoraväyliin, joista pääsee Vaasan yliopiston tutkinto-opiskelijaksi, kunhan suorittaa määritellyt opinnot aikataulussa riittävällä keskiarvolla. Avoimen yliopiston suoraväyliä on tarjolla kolme:

Kauppatieteiden Vaasa Gateway niille, joilla ei ole aikaisempaa korkeakoulututkintoa, hakuaika 2.–4.8.2023.

Tekniikan Gateway niille, joilla ei ole aikaisempaa korkeakoulututkintoa, hakuaika 2.–10.8.2023.

DI-opintojen suoraväylä insinööreille (amk) ja tekniikan kandidaateille, hakuaika 4.–10.9.2023.

Lisätietoa suoraväylistä

Ilmoittautuminen avoimen yliopiston opintoihin alkaa 9.8.2023, tutustu avoimen yliopiston tarjontaan.