Vaasan yliopiston ja VAMK:n tietojärjestelmäpalvelut yhdistyvät

Vaasan yliopisto ja Vaasan ammattikorkeakoulu ovat sopineet yhteistyöstä tietojärjestelmäpalveluissa.
Sopimusta allekirjoittamassa Vaasan yliopiston talousjohtaja Jari Lehtimäki, rehtori Matti Jakobsson, VAMK:n rehtori Tauno Kekäle ja tietohallintopäällikkö Pekka Liedes.

Tietotekniikan käyttö korkeakouluopetuksessa on viime vuosina lisääntynyt voimakkaasti. Yhteistyöllä voidaan nykyisin voimavaroin taata yhä monipuolisemmat palvelut niin opiskelijoille kuin henkilöstölle.

- Palvelut säilyvät samoina kuin aiemminkin sekä opiskelijoille että työntekijöille, rehtori Matti Jakobsson lupaa.

Yhteinen tiimi mahdollistaa joustavan osaamisen ja resurssien yhteiskäytön. Toimijoiden asiantuntemus täydentää toisiaan ja edistää myös uutta osaamista tehostuneena tiedonvaihtona ja vuorovaikutuksena.

- Kyseessä on aiesopimus, jonka mukaan palveluita sitoudutaan kehittämään yhdessä, kertoo VAMK:n rehtori Tauno Kekäle.

Kummankin organisaation nykyinen henkilöstö jatkaa tehtävissään ja nykyisen organisaationsa työntekijöinä. Vakinaista henkilöstöä on 26. Myöhemmin syksyllä rekrytoidaan yhteinen tietojärjestelmäjohtaja, joka tulee koordinoimaan ja kehittämään yhteisiä palveluita kummankin osapuolen tarpeet huomioiden. Toiminnan tukena on lisäksi ohjausryhmä.