Vaasan yliopisto valmistautuu Idols-huumaan

Televisiosta tuttu Idols-laulukilpailuformaatti rantautuu ohjelman historiassa nyt ensimmäistä kertaa myös Vaasaan ja koelaulutilaisuus järjestetään Vaasan yliopiston kampusalueella. Kilpailussa 16-30 -vuotiaat laulajat pääsevät kilpailemaan pääpalkintona olevasta 40 000 euron levytyssopimuksesta Universal Musicin kanssa. Vaasan yliopistolle koelaulutilaisuus tarjoaa mainion tilaisuuden valtakunnalliseen näkyvyyteen opiskelijarekrytoinnin kannalta olennaiselle kohderyhmälle.

Yliopiston tilamyynnistä vastaava myyntisihteeri Marita Kätevä sai puhelun Idolsin tuotantoyhtiöltä jo viime keväänä. – Vaikka olemmekin viime aikoina pyrkineet tilamyynnin kautta yhä enenevässä määrin tehostamaan yliopiston tilojen käyttöä, niin kyllä tällainen yhteydenotto oli silti todella positiivinen yllätys, Marita naurahtaa. – Voi olla että jatkossa yliopiston ja ylioppilaskunnan tiloja halutaan vuokrata yhä useammin vastaavanlaisiin tapahtumiin. Töitä siis riittää varmasti jatkossakin.

Myös hakukoordinaattori Miisa Ratavaara iloitsee Idolsin saapumisesta yliopistolle. – Tämä on yliopistolle mainio tilaisuus näkyä tulevaa opiskelupaikkaansa pohtivien nuorten keskuudessa. Varmasti myös monet Vaasan yliopistossa jo opiskelevat innostuvat ottamaan osaa koelauluihin ja totta kai pidämme heille kaikille peukkuja.

Idolsin koelaulujen valmistelut alkavat kampuksella torstaina 17.11. ja varsinainen koelaulutilaisuus järjestetään perjantaina sekä lauantaina 18.-19.11.

Lisätietoja Idolsin Vaasan koelauluista osoitteesta http://www.mtv3.fi/idols/.