Uusimpia tutkimusuutisia Vaasan yliopistosta - Research News ilmestyi

Research News of the University of Vaasa on ilmestynyt. Kyseessä on Vaasan yliopiston tutkimusta esittelevä englanninkielinen julkaisu, josta löydät tiedot yliopistomme uusimmista tutkimuksista.
Jaana Rahkon väitöstutkimuksen mukaan oma tutkimusyksikkö ulkomailla tukee yrityksen kilpailukykyä.

Uusin Research News tuo esiin muun muassa Vaasan yliopiston monialaista energiatutkimusta. Kerromme esimerkiksi tutkijatohtori Gianluca Trottasta, joka tekee tutkimusta energiataloudesta.

Saamme uutta tietoa Liandong Zhun, Erkki Hiltusen ja Petra Bergin uudesta yhteispohjoismaisesta TransAlgae -levätutkimushankkeesta, jossa tutkitaan miten mikro- ja makroleviä voidaan tuottaa kannattavasti. Leviä viljelemällä syntyy biomassaa, joka soveltuu muun muassa bioenergian tuotantoon.

Vaasan yliopisto järjesti EU-rahoituksen valmennusohjelman, uusin Research News kertookin miten kurssi osallistujien mielestä onnistui ja millaiset eväät EU-rahoituksen kentälle oikein saatiin.

Lisäksi Research News kertoo yliopiston tutkijoiden uusimmista julkaisuista ja tutkimushankkeista. Esittelemme muun muassa Uusi uljas HR-hanketta ja kerromme Niklas Lundströmin, Harri Raision, Pirkko Vartiaisen ja Juha Lindellin Landscape and Urban Planning -lehdessä julkaistusta artikkelista. Sukellamme myös egyptiläisen teatterin narratiiveihin yhdessä professori emerita Sirkku Aaltosen kanssa.

Lehdessä on julkaistu tiedot myös tuoreimmista väitöksistä.

Research News 2/2016