Uusi EXAM-tenttitila käyttöön 1.10. lähtien

Vaasan yliopisto lisää sähköisen tenttimisen resursseja uuden EXAM-tilan myötä.

Uusi tenttitila sijaitsee Tervahovissa luokassa B211 ja siellä on käytössä 12 konetta. Tilassa ei ole esteettömiä tenttipaikkoja, vaan esteettömät tenttipaikat ovat edelleen luokassa D123. Uuden tenttitilan aukioloajat ovat samat kuin D123 eli arkisin tenttejä voi suorittaa klo 8-20 ja lauantaisin (muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta) klo 12-16.

EXAM-järjestelmässä tehdään sekä yleisiä tenttejä että henkilökohtaisia tenttejä sekä kypsyysnäytteitä. Käy lukemassa ohjeet kandi- ja maisterivaiheen kypsyysnäytteeseen.

Uuden tilan myötä yliopisto pystyy tarjoamaan turvallisemman tenttimistilanteen opiskelijoille, kun tenttitiloja on kaksi ja koneitakin runsaasti tarjolla. Tilassa on tallentava videovalvonta (ääni ja kuva).

EXAM-tenteissä on käytössä myös tenttivierailu-toiminto eli tentin voi tehdä toisen EXAM-järjestelmää käyttävän korkeakoulun tiloissa. Lue lisää EXAM-tenteistä ja tenttivierailusta.