Uudet tutkinto- ja vaihto-opiskelijat aloittivat vuoden vaihteessa

Syksyn valinnassa sai opiskelupaikan Vaasan yliopistoon 91 opiskelijaa, ja he aloittivat opintonsa vuoden 2011 alussa. Opiskelupaikkoja oli haettavana kauppatieteelliseen ja teknilliseen tiedekuntaan. Valinta tehtiin tutkintotodistusten perusteella.

Eniten hakijoita oli kauppatieteellisen tiedekunnan kandidaatti- ja maisteriohjelmiin, yhteensä 293. Opiskelupaikan sai 28 hakijaa. Seinäjoella järjestettäviin Kasvuyrityksen johtamisen maisteriopintoihin haki 242 opiskelijaa, ja valituksi tuli 29.  Neljä heistä oli suorittanut edeltävät opintonsa avoimen yliopiston kautta.

Teknillisen tiedekunnan tuotantotalouden maisteriopintoihin valittiin 13 opiskelijaa ja tietotekniikan opintoihin 3 opiskelijaa tutkintotavoitteena kauppatieteiden maisteri. Diplomi-insinööriopintoihin hyväksyttiin yhteensä 13 uutta opiskelijaa sähkö- ja energiatekniikan sekä tietotekniikan koulutusohjelmiin.

Uusia vaihtareita 13 maasta

Vuoden alusta kampukselle saapui lisäksi 59 uutta vaihto-opiskelijaa. Uudet ja viime syksyn alusta asti vaihdossa olleet yhteenlaskien yliopistossa opiskelee kaikkiaan satakunta vaihto-opiskelijaa tällä kevätlukukaudella.

Useimmat uudet vaihto-opiskelijat tulivat Euroopasta, etenkin Italia ja Espanja ovat hyvin edustettuina. Uusia opiskelijoita on myös Turkista, josta saapui ensimmäisen kerran vaihto-opiskelijoita viime syksynä. Uusia vaihtareita tuli lisäksi Kiinasta ja Etelä-Koreasta.