Unelmana ura EU:ssa?

Image
Tule kuuntelemaan alumniemme tarinoita ja tietoa EU-urista ma 16.10. klo 16.00-18.00 auditorio Nissiin, Ankkuri-rakennukseen. Suomalaisia tarvitaan lisää EU-toimielimiin ja mahdollisuuksia tulla rekrytoiduksi on monia. Tilaisuudessa on mahdollisuus myös kysyä EU-rekrytointeihin, EU-arkeen ja EU-uraan liittyviä kysymyksiä.

Alumnimme hallintopäällikkö, KTM Mika Somppi (kuvassa) kertoo, miten hän pääsi EU-komissioon töihin, mistä hän sai kipinän hakeutua EU-uralle ja miten kauppatieteitä opiskelleen urapolku lähti kohti EU:ta. Lisäksi hän kertoo, miksi juuri sinua tarvitaan EU:ssa juuri nyt!

Alumnimme HTM Riku Hirsimäki kertoo maisterivaiheen harjoittelustaan Brysselissä EPP ryhmässä Euroopan parlamentissa ja millaista opiskelijan arki siellä oli.

Lisäksi kuulemme puheenvuoron Vaasan yliopiston EU-uralähettiläs Laura Korhoselta. Laura on hallintotieteen kandidaattiopiskelija.

Tilaisuuden kohderyhmänä ovat kaikki Vaasan yliopiston opiskelijat fukseista valmistuviin. EU:ssa on tarjolla uramahdollisuuksia jo kandidaatin tutkinnon suorittaneelle ja näistä mahdollisuuksista on hyvä tulla kuulemaan opintojen varhaisessa vaiheessa.

Tarjoilun vuoksi tilaisuuteen on ennakkoilmoittautuminen. Voit samalla jättää esiintyjille EU-uraan, EU-rekrytointiin ja EU-arkeen liittyviä kysymyksiä. Esiintyjät vastaavat niihin tilaisuuden aikana. Ilmoittaudu tästä. viimeistään ma 9.10.2023.

Tilaisuuden järjestää Vaasan yliopiston urapalvelut ja alumnitoiminta yhteistyössä esiintyjien kanssa.