Syksyn opiskelijahaku käynnissä lokakuun loppuun

Vaasan yliopistoon valitaan syksyn opiskelijavalinnassa uusia opiskelijoita tammikuussa 2012 alkaviin opintoihin. Hakea voi kauppatieteiden ja tekniikan alan opintoihin. Hakuaika on 12.9.–28.10.2011 ja haku tapahtuu sähköisesti osoitteessa www.yliopistohaku.fi.

Haku ylioppilaille kauppatieteelliseen tiedekuntaan

Syksyn opiskelijavalinnassa voi hakea kauppatieteelliseen tiedekuntaan ylioppilastutkinnon perusteella. Opiskelijat valitaan ylioppilastutkintotodistuksen antamien pisteiden perusteella, eikä valintakoetta järjestetä. Kauppatieteelliseen tiedekuntaan valitaan 20 uutta opiskelijaa suorittamaan kauppatieteiden kandidaatin ja maisterin tutkintoja. Opiskelijat hyväksytään suoraan pääaineisiin siten, että johtamisen ja organisaatioiden pääaineeseen valitaan 10 uutta opiskelijaa, kansantaloustieteeseen 5 ja talousoikeuteen 5 uutta opiskelijaa.

Maisteriopinnot teknillisessä tiedekunnassa

Teknilliseen tiedekuntaan voi hakea opiskelemaan kauppatieteellisen tai teknillisen alan ylempää korkeakoulututkintoa maisterivalinnassa. Opiskelijaksi hyväksytään hakijoita, joilla on aikaisemmin suoritettuja korkeakouluopintoja kuten soveltuva alempi korkeakoulututkinto tai ammattikorkeakoulututkinto.

Syksyn haussa ovat mukana kauppatieteiden maisterin koulutus tietotekniikan ja tuotantotalouden pääaineissa sekä diplomi-insinöörin koulutus sähkö- ja energiatekniikan ja tietotekniikan koulutusohjelmissa. Aloituspaikkoja on kussakin teknillisen tiedekunnan hakukohteessa 10.

Hakuohjeet ja lisätietoa syksyn valinnoista saa Vaasan yliopiston hakijapalveluista ja osoitteesta www.uwasa.fi/hakeminen.