Suomen kovin energia-alan työpaikka taas auki

EnergyVaasa-verkosto hakee jälleen energialähettilästä. Vaasan yliopisto on mukana kampanjassa, ja syksyn aikana energialähettiläälle tulee tutuksi erityisesti Energy Business MBA -ohjelma.

EnergyVaasan energialähettiläs – kohteena maailma

Valittu henkilö saa työskennellä cleantech-alan kärkiyritysten palveluksessa, jotka toimivat kaikkialla maailmassa. Tehtävässään energialähettiläs matkustaa syys-lokakuussa 2013 yli kymmeneen työnantajayritysten valitsemaan kohteeseen maailmalla ja kertoo blogin ja videoblogin välityksellä, miten yritysten toiminta ja energiaratkaisut vaikuttavat ympäristöön ja ihmisten elämään. Haku päättyy 5. toukokuuta 2013.

Viime vuonna Vaasan seutu ja sen energiateknologia-alan yritykset palkkasivat energialähettilään, joka onnistui tehtävissään yli odotusten. Suuri yleisö tietää nyt, että Pohjoismaiden merkittävin energia-alan keskittymä sijaitsee Vaasassa, mutta sen roolista Suomen viennin veturina ei vielä puhuta. Suomi ei pärjää ilman vientiä, ja siksi EnergyVaasan merkitys Suomelle on huikea.

Kampanjassa mukana olevat yritykset vievät jopa 98,8 % tuotteistaan ja ratkaisuistaan.  EnergyVaasa vastaa 12 prosentista Suomen teknologiaviennistä ja 30 prosentista energiateknologiaviennistä.  Energiateknologisten ratkaisujen kysyntä kasvaa kaikkialla maailmassa, ja suomalaiset yritykset vastaavat kasvuun panostamalla voimakkaasti innovaatioihin. Vaasan seudulla on tällä hetkellä maan paras työllisyystilanne, ja alueen yritykset haluavat rekrytoida lisää osaajia.

Energialähettilään takana: Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK, Teknologiakeskus Merinova Oy, ABB, Citec, Cleantech Finland, Energiateollisuus ry, Ernst & Young, Leinolat Group, Mustasaaren kunta, Pohjalainen, Pohjanmaan Kauppakamari, Pohjanmaan TE-toimisto, Radisson Blu Hotels, Rannikko-Pohjanmaan yrittäjät, Recruitby.net, Siltaloppi Productions, Teknologiateollisuus ry, T-Drill, Vacon, Vamp, Wapice, VEO, Wärtsilä, Vaasan ammattikorkeakoulu, Vaasan kaupunki, Vaasan Sähkö, Vaasan yliopisto, Vasabladet, VNT Management.

Lisätietoja:

www.energialahettilas.fi