Suomen kielen kesäkurssit toivat ulkomaalaiset opiskelijat kampukselle

Nykysuomen ja kääntämisen yksikkö järjestää yhteistyössä Kansainvälisen liikkuvuuden ja yhteistyön keskus CIMOn kanssa tänä kesänä kaksi suomen kielen kesäkurssia ulkomaalaisille opiskelijoille.

Suomen kielen ja kulttuurin kesäkurssi järjestetään 11.7.–30.7.2011. Kurssille osallistuu opsikelijoita muun muassa Ruotsista, Tanskasta, Norjasta, Latviasta, Unkarista, Ranskasta, Saksasta, Italiasta, Kanadasta ja Yhdysvalloista. Opiskelijoilla on suomen kieli pääaineena oman kotimaansa yliopistossa. Kurssin tavoitteena on vahvistaa heidän suullista kielitaitoaan ja suomalaisen kulttuurin tuntemusta.

Erasmus Intensive Language Course -kurssi järjestetään 1.8.–19.8.2011. Kurssille osallistuu 48 Erasmus-vaihto-opiskelijaa eri puolilta Eurooppaa. Opiskelijat jäävät opiskelemaan Suomeen puoleksi vuodeksi tai vuodeksi. Kurssin tavoitteena on antaa opiskelijoille suomen kielen perustaidot, jotta he pärjäävät arkipäivän tilanteissa suomeksi.