Sähköisesti allekirjoitetut opiskelutodistukset WebOodista

Vaasan yliopiston opiskelijana voit nyt tilata virallisen sähköisesti varmennetun opintosuoritusotteen ja opiskelutodistuksen WebOodista (valikosta Työkalut - Opiskelutodistukset).

Saat dokumentit pdf-tiedostoina, joissa on sähköinen allekirjoitus. Sähköinen allekirjoitus varmentaa dokumenttien alkuperän ja eheyden. Tilattu tiedosto on ladattavissasi koneellesi WebOodista lähes välittömästi tilauksen jälkeen.

Sähköinen allekirjoitus korvaa käsin tehdyn allekirjoituksen ja leimauksen. Sähköistä opintosuoritusotetta ja opiskelutodistusta pitäisi pystyä käyttämään kaikissa niissä tilanteissa missä paperistakin allekirjoitettua ja leimattua dokumenttia. Mikäli asiointitaho ei hyväksy sähköisesti allekirjoitettua dokumenttia, voit edelleen tilata allekirjoitetun ja leimatun opintosuoritusotteen tai opiskelutodistuksen lomakkeella ja noutaa sen lähipalvelupisteestä.

Sähköinen opintosuoritusote tai opiskelutodistus on virallinen vain sähköisenä, ei esimerkiksi paperikopiona. Voit tulostaa paperikopion, mutta sähköinen allekirjoitus ei näy paperikopiossa. Asiakirjan vastaanottajan ei tule hyväksyä pelkkää paperikopiota ilman varmennettua sähköistä asiakirjaa. Opintosuoritusotetta tai opiskelutodistusta ei voi muokata. Muokkaaminen johtaa siihen, että sähköinen allekirjoitus ei ole enää voimassa.

Lisätietoja sekä ohjeet dokumentin tarkastamiseen osoitteesta https://it.uwasa.fi/etranscripts/