Projektinhallinnan SM-kisojen voitto yliopiston opiskelijoille

Kolmen maisteriopiskelijan tiimi on voittanut projektinhallinnan Suomen mestaruuden. Yliopistoa edustaneeseen joukkueeseen kuuluivat kauppatieteellisessä tiedekunnassa International Business -maisteriopintoja suorittavat Maria Nilova ja Elena Sapegina sekä teknillisessä tiedekunnassa tuotantotaloutta opiskeleva Hugo Chamorro Sotelo.

Kilpailun finaali järjestettiin Espoossa marraskuun alussa. Toiselle sijalle ylsi Tampereen yliopisto ja kolmanneksi tuli Tampereen Teknillinen yliopisto.

Finaalissa tiimin tehtävänä oli arvioida ennalta määritetyn projektin toteutusta ja luoda arvioinnista kattava raportti. Tämän jälkeen tiimin tuli ehdottaa mahdollisia korjaustoimenpiteitä projektin toteutuksen parantamiseksi.

Projektiosaamista tiimi on saanut strategisen johtamisen maisteriohjelman Project Management -kurssilta. Voittajatiimi pääsee edustamaan Suomea projektinhallinnan Pohjoismaiden mestaruuskisoihin Göteborgiin 23.–24.11.

Kilpailu tukee korkeakoulujen projektiopetusta sekä kehittää nuorten kiinnostusta projektitoimintaa kohtaan. Kilpailun järjestämisestä vastasi Projektiyhdistys ry:n nuorten projektiammattilaisten verkosto Young Crew yhteistyössä korkeakoulujen, Suomen Projekti-Instituutti Oy:n ja Microsoft Oy:n kanssa.