Professori Jorma Larimo EIBA:n Fellows-ryhmään

Kansainvälisen liiketoiminnan alan tutkijoiden johtavan organisaation European International Business Academyn (EIBA) vuosikonferenssissa Uppsalassa, Ruotsissa joulukuun puolivälissä vahvistettiin kahden uuden professorin – Philippe Gugler Fribourgin yliopistosta Sveitsistä sekä Jorma Larimon Vaasan yliopistosta – valinta organisaation fellows-jäseneksi.

European International Business Academyllä on tällä hetkellä n. 550 jäsentä ja sen 40-vuotisen historian aikana fellows-ryhmään on valittu 22 professoria. Valinta edellyttää henkilöiden merkittävää osallistumista kansainvälisen liiketoiminnan alan tohtorikoulutukseen ja sen kehittämiseen, laaja-alaista alan tutkimustoimintaa sekä aktiivista osallistumista EIBA:n toimintaan.

Professori Gugler on alansa johtavia professoreita Sveitsissä sekä EIBA:n tämän hetkinen presidentti. Professori Larimo on toiminut kansainvälisen liiketoiminnan alan valtakunnallisen tohtoriohjelman vastuullisena johtajana yli 10 vuoden ajan ja on tällä hetkellä Vaasan yliopiston tohtorikoulun vastuullinen johtaja. Hän on organisoinut lukuisia tohtoriopiskelijakursseja sekä tohtoritutoriaaleja. Larimon tutkimuksia on julkaistu lukuisissa kansainvälisissä alan julkaisuissa, hän on toiminut vuosina 2000–2010 Suomen edustajana EIBA:n johtoryhmässä sekä osallistunut keskeisesti kolmen EIBA:n vuosikonferenssin organisointiin.

Ensi keväänä ilmestyy kansainvälisen kirjakustantamon Edward Elgarin julkaisema ”Handbook on International Alliance and Network Research”.  Larimo on toimittanut kirjan yhdessä professori Nina Nummelan (Turun yliopisto) ja professori Tuija Mainelan (Oulun yliopisto) kanssa. Kirja sisältää 17 kansainvälisiä alliansseja sekä verkostoja monipuolisesti tarkastelevaa artikkelia, joiden kirjoittamiseen ovat osallistuneet 10 eri maasta olevat tutkijat.