Pohjanmaan energia-ala tutuksi

Pohjanmaan energia-alaa esittelevä Oivalluksia Energiasta -tapahtuma järjestetään 4.-5. lokakuuta Vaasassa. Tapahtuman osallistujat tulevat tutustumaan myös Vaasan yliopiston kampukselle opetus- ja tutkimuslaboratorio Technobothniaan ja uuteen VEBIC-energialaboratorioon.
VEBIC-energialaboratoriota varustetaan parhaillaan tutkimuskäyttöön. Rakennus valmistui kesällä.

Puhujina Technobothnialla ovat muun muassa projektipäällikkö Ari Haapanen Vaasan yliopiston Lévon-instituutista ja teknillisen tiedekunnan dekaani Erkki Antila sekä Hanna Alavillamo Vasekilta.

Tapahtuman noin 70 osallistujaa Suomesta ja muualta Euroopasta tutustuvat kahden päivän aikana maakunnan energia-alan toimintaan ja osaamiseen.

Tapahtuma on osa Länsi-Suomen kärkitoimialojen benchmarking-sarjaa, ja sen järjestävät yhteistyössä Pohjanmaan liitto ja Uutta luovat maakunnat -hanke.