Pohjanmaa saapui Senaatintorille

Vaasan yliopisto oli mukana menossa, kun Pohjanmaa valtasi Helsingin Senaatintorin Pop-up Pohjanmaa -tapahtumassa 11.–13.6.2015.
Yliopistolla oli Senaatintorilla konttikahvila yhdessä Sweet Vaasan kanssa.
Opetus- ja tutkimuslaboratorio Technobothnian kontissa yliopisto, Vaasan ammattikorkeakoulu ja yrkeshögskolan Novia kertoivat tekniikan AMK- ja diplomi-insinöörikoulutuksesta Vaasassa.
Yliopiston entiset opiskelijat tapasivat toisensa alumnipäivällisellä 11.6.
Yliopisto valitsi KTM Anne Korkiakosken vuoden alumniksi 2015.
Yliopiston tutkijat haastoivat pääkaupunkiseudun asiantuntijat paneelikeskusteluissa 12.6.
Pop-Up Pohjanmaa tarjosi pääkaupunkiseudun asukkaille, päättäjille ja turisteille unohtumattomia elämyksiä.

Pop-Up Pohjanmaa tarjosi pääkaupunkiseudun asukkaille, päättäjille ja turisteille unohtumattomia elämyksiä kolmen päivän ajan.

Vaasan yliopistolla oli Senaatintorilla konttikahvila yhdessä Sweet Vaasan kanssa. Yliopisto oli mukana myös opetus- ja tutkimuslaboratorio Technobothnian kontissa, jossa kerrottiin yhdessä Vaasan ammattikorkeakoulun ja yrkeshögskolan Novian kanssa tekniikan AMK- ja diplomi-insinöörikoulutuksesta Vaasassa.

Torstaina 11.6. yliopiston entiset opiskelijat tapasivat toisensa alumnipäivällisellä. Tilaisuuden ohjelma sisälsi yliopiston puheenvuoroja, illallisen sekä vapaata yhdessäoloa ja seurustelua.

Perjantaina 12.6. yliopiston tutkijat haastoivat pääkaupunkiseudun asiantuntijat paneelikeskusteluissa. Paneelien aiheina oli Suomen energiaomavaraisuus, maakuntayliopistojen asema, organisaatiomuutokset ja kulutuksen kohtuullistaminen.