PKC Group Oy lahjoitti 50 000 euroa Vaasan yliopistolle

PKC Group Oy lahjoitti Vaasan yliopiston peruspääomaan 50 000 euroa. PKC Group tarjoaa johdinsarjojen, kaapelistojen ja eletroniikan suunnittelu- ja sopimus-valmistuspalveluita. PKC Groupilla on kaksi liiketoiminta-aluetta: johdinsarjat ja elektroniikka. Lahjakirjan allekirjoitti PKC Electronics Oy:n toimitusjohtaja Jarmo Rajala.
Kuvassa vasemmalta lukien yliopiston varainhankinnasta vastaava Jouko Havunen, PKC Electronics Oy:n toimitusjohtaja Jarmo Rajala, rehtori Matti Jakobsson ja Vaasa Teknillisen Seuran puheenjohtaja Johanna Ahopelto.

– Meillä on ilo ja kunnia olla tukemassa lahjoituksen muodossa tätä työtä, mitä Vaasan yliopistossa on tehty ja edelleen tehdään. Yliopiston toiminta kehittyy ja vahvistuu. Yrityksessämme on myös useita Vaasan yliopiston kasvatteja, toteaa toimitusjohtaja Rajala, joka on itsekin aikanaan opiskellut ja työskennellyt Vaasan yliopistossa.

Vaasan Teknillinen Seura ry lahjoitti 5 000 euroa, edustajina paikalla olivat yhdistyksen puheenjohtaja Johanna Ahopelto ja rahastonhoitaja Ilkka Raatikainen. Jo aiemmin yhdistys on lahjoittanut 2 500 euroa.

– Pidämme oman alueen yliopistoa tärkeänä. Hienoa on, että valmistuneet työllistyvät sekä lähialueille, että myös ympäri maailmaa, puheenjohtaja Ahopelto toteaa.

PKC Groupin ja Vaasan Teknillisen Seuran lisäksi sekä Kurikan kaupunki että JIK-peruspalveluliikelaitoskuntayhtymä lahjoittivat 5 000 euroa.

Näiden lisäksi yliopisto on saanut muita pienempiä lahjoituksia sekä yrityksiltä että yksityisiltä henkilöiltä. Tämänpäiväisten lahjoitusten yhteissumma kohoaa 70 000 euroon.