Opiskelu kesällä 2020

Vaasan yliopisto tarjoaa poikkeustilanteen vuoksi kesän 2020 aikana aikaisempia vuosia laajemmat mahdollisuudet kesäopiskelulle.

Kesän 2020 opintotarjonta -verkkosivulta löydät listan opintojaksoista, jotka on mahdollista suorittaa kesän 2020 aikana.

Vaasan yliopiston kesätenttipäivä on peruttu jatkuvan pandemiatilanteen ja tilaisuuksiin liittyvien riskien vuoksi. Myös sähköinen tenttipalvelu on suljettu toistaiseksi. Lisätietoja sähköisestä EXAM-tenttipalvelusta löydät Opiskelijat-verkkosivuilta kohdasta Sähköinen tenttiminen.

Kun suunnittelet kesäopintoja, otathan yhteyttä omaohjaajaasi. Selvitä etenkin opintojen hyväksilukuun liittyvät asiat hänen kanssaan, jos suoritat toisen yliopiston opintoja. Avoimessa yliopistossa kesällä tarjottavat opinnot löydät sivulta Avoimen yliopiston kesäopintotarjonta 2020. Avoimen yliopiston opinnot yleensä ovat maksullisia. Avoimet yliopistot tarjoavat tutkinto-opiskelijoille maksutta etänä suoritettavia opintoja 23.3.–31.7.2020. Löydät valtakunnallisen maksuttoman opintotarjonnan tutkinto-opiskelijoille Jyväskylän yliopiston avoimen yliopiston verkkosivuilta kohdasta Avoimet yliopisto-opinnot. Lisätietoa avoimessa yliopistossa tai kesäyliopistossa suoritettavien opintojen puolloista ja opintomaksujen korvaamisesta löydät kohdasta Sivuaineopinnot > Muualla suoritettavat opinnot.

Kesäajan opintotuesta löydät tietoa Kelan verkkosivuilta kohdasta Henkilöasiakkaat > Opiskelijat > Opintotuki > Opintotukiaika > Kesäopinnot. Korkeakouluopiskelijalle kesäopintotuki myönnetään hakemuksen mukaisesti. Opintotuki myönnetään sille ajalle, jolle olet sitä hakenut. Hae kesäajan tukea verkossa. Kirjaudu asiointipalveluun verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Ota huomioon, että kesäopintotuki kuluttaa opintotukikuukausia. Kesällä käytetyt tukikuukaudet ovat myös tulovalvonnassa ja opintojen edistymisen seurannassa huomioitavia kuukausia.

Katso myös verkkosivu Koronaviruksen vaikutus opiskeluun. Vaasan yliopiston rajaustoimenpiteet jatkuvat 14.8.2020 asti. Siihen saakka yliopiston tilat on suljettu opiskelijoilta ja ovet ovat lukossa. Myös kaikki kampusalueen ravintolat on toistaiseksi suljettu.

Omaohjaajat ja muut Tervahovin ja Fabriikin opiskelun ja opetuksen palveluiden henkilökunta ovat pääsääntöisesti lomalla heinäkuun.

Luotsin Liikkuvuuspalvelut on tavoitettavissa koko kesän sähköpostitse (international.affairs(at)uwasa.fi), Hakijapalvelut päivystää sähköpostilla koko kesän (hakijapalvelut(at)uwasa.fi) ja myös Koulutuksen järjestelmäpalveluihin voit olla yhteydessä sähköpostitse (oodituki(at)uwasa.fi, heinäkuussa vastauksissa voi olla viivettä).

IT-palvelut tavoitat sähköpostitse osoitteesta it(at)uwasa.fi ja puhelimitse numerosta 029 449 8001.

Tritonia Vaasa on auki rajoitetuin palveluin. 1.6.–14.8. aukioloajat ovat ma klo 11–17, ti–to klo 11–16, pe ja la suljettu. Katso lisätietoja Tritonian verkkosivuilta.

YTHS:n Vaasan toimipiste on suljettu juhannusaattona 19.6. ja tiistaina 23.6. sekä kesällä 6.7.–9.8.2020 19. Lisätietoa YTHS:n kesän aukioloajoista löydät YTHS:n verkkosivuilta sekä Vaasan toimipisteen omilta verkkosivuilta kohdasta Poikkeavat aukioloajat.

Katso myös Lukuvuoden 2020–2021 opetusajat.