Nord StarT- ilmastonmuutoskilpailu

Nord Start
Ilmastokriisi vaatii tekoja, ja teot syntyvät hyvistä ideoista. Nuoret ovat se ideasampo, josta löydämme ratkaisut kriisin torjumiseksi.

Osallistu yhteisösi kanssa Nord StarT -kilpailuun hyvällä oppimiskäytänteellä tai -projektilla, missä nuoret näyttävät, miten ilmastokriisi torjutaan. Osallistua voi koulu, luokka, kerho tai mikä tahansa muu joukko lapsia, nuoria tai aikuisia. Miten ilmastohyvä olet? Kerro ideasi marraskuun loppuun mennessä 2021. Haku Nord StarT -kilpailuun käynnissä nyt!

Lisätietoja ja ilmoittautuminen kilpailun verkkosivulla start.luma.fi/nordstart

Tietolaatikko

Opetus- ja kulttuuriministeriö järjestää pohjoismaisen Nord Start ilmastonmuutoskilpailun syksyllä 2021. Kilpailu on osa Suomen Pohjoismaiden ministerineuvoston puheenjohtajakauden 2021 ohjelmaa ja se järjestetään yhteistyössä LUMA-keskus Suomen StarT-ohjelman kanssa. Kilpailun tavoitteena on osallistaa lapsia, nuoria ja aikuisia varhaiskasvatuksesta korkeakouluihin ideoimaan yhdessä konkreettisia keinoja ilmastokriisin torjuntaan.