Maakuntajohtaja Olav Jerniltä lahjoitus yliopistolle

Pohjanmaan maakuntajohtaja Olav Jern vietti 60-vuotispäiväänsä huhtikuun alussa. Merkkipäivämuistaminen ohjattiin Pohjanmaan kauppakamarin Vaasan osaamisrahastoon. Kauppakamari luovutti kertyneet varat kartuttamaan Vaasan yliopiston peruspääomaa torstaina 15. huhtikuuta. Lahjoitettu summa oli 12 000 euroa.

Olav Jern on pitkään ollut mukana Vaasan yliopistosäätiön toiminnassa. Maakuntajohtajan mielestä Vaasan yliopisto on merkittävä toimija koko maakunnalle ja naapurialueille.

Yliopiston peruspääoman kartuttaminen merkkipäivälahjoituksella on yksi konkreettinen tapa osallistua yliopiston ja alueen kehittämiseen, toteaa maakuntajohtaja ja kiittää samalla kaikkia niitä henkilöitä ja tahoja, jotka muistivat hänen merkkipäiväänsä.

Lahjoitustilaisuus järjestettiin Kukkaistalossa Vaasan keskustassa.