Lyskalaiset tutustuivat yliopistoon

Vaasan yliopistolla vieraili noin 130 yliopisto-opinnoista kiinnostunutta Vaasan lyseon lukion kakkosluokkalaista TET-päivänään keskiviikkona 13.3. tutustumassa koulutustarjontaan.

Päivä alkoi tervetulotilaisuudella, jonka aikana lyskalaiset saivat tietoiskun opiskelumahdollisuuksista Vaasan yliopistossa sekä heille jo lukioaikana tarjolla olevista yliopistokursseista.

Iltapäivällä nuoret pääsivät kiertämään yliopiston tiloissa ja osallistumaan luennoille. He saivat valita itseään kiinnostavan luennon joko hallintotieteistä, kielistä ja viestinnästä, kauppatieteistä tai tekniikasta. Opinnoista ja opiskelijaelämästä kuultiin myös yliopisto-opiskelijoilta itseltään, kun he päivän päätteeksi tapasivat lyskalaisia.