Lukkarikoneen ongelmat ratkenneet

Vaasan yliopiston kampus - Campus of University of Vaasa

Tiistaina 25.8. klo 9-10 oli Pepin kuukausittainen versiopäivitys. Versiopäivitys tehdään joka kuukauden viimeisenä tiistaina samaan aikaan ja sillä on vaikutus vain henkilökunnan Pepin käyttöön, estäen käytön päivityksen ajaksi. Opiskelijoihin sillä ei yleensä ole vaikutusta, koska opiskelijat eivät vielä käytä Peppiä ja Peppiin liitetyt palvelut: opinto-opas ja Lukkarikone, toimivat normaalisti Pepin versiopäivityksen aikana. Tämän versiopäivityksen jälkeen havaittiin kuitenkin ongelmia opintojaksojen toteutusten siirtymisessä Pepistä Lukkarikoneeseen. Edellisellä viikolla sovellusylläpitäjämme teki saman versiopäivityksen Pepin testikantaan eikä se aiheuttanut mitään ongelmia testi-Lukkarikoneessa. Toimittaja on selvittänyt ongelmaa eilisestä lähtien ja sai ongelman ratkaistua tänä aamuna yhdeksän jälkeen.

Pahoittelemme opiskelijoille tästä aiheutunutta haittaa.

Lukkarikoneessa opiskelijat voivat koostaa itselleen lukujärjestyksen ja nähdä mahdolliset aikataulujen päällekkäisyydet. Opiskelijat näkevät toteutusten yksityiskohtaiset aikataulut myös opinto-oppaasta. WebOodissa näkyy pääsääntöisesti vain toteutuksen aloitus- ja päättymispäivä. Ilmoittautuminen toteutuksiin (opetukseen ja tentteihin, pl. EXAM-tentit) tehdään WebOodissa.