Lohkaisuja lohkoketjuista - miten lohkoketjuteknologiasta puhutaan mediassa?

Soundcloud
Tässä Oivalluksia-podcastin jaksossa puhutaan siitä, miten lohkoketjuteknologia ja sen monet eri sovellukset näkyvät journalismissa. Onnistuuko media uuden teknologian selittäjänä, ja miten puhe on ajan kuluessa muuttunut ? Entä kenen suulla puhutaan ja millä sävyllä?

Aiheesta kertoo Vaasan yliopiston viestintätieteiden professori Tanja Sihvonen, joka on tutkimusryhmänsä kanssa tehnyt neljän vuoden ajan tutkimusta aiheesta: kryptovaluutoista ja lohkoketjuista yritysten vuosikertomuksissa, journalismissa ja sosiaalisessa mediassa.

Tietolaatikko

Oivalluksia-podcast

Oivalluksia on Vaasan yliopiston uusi tiedepodcast, joka tarjoaa uutta tieteellistä tietoa, oivalluksia ja havaintoja. Podcastin jaksoissa tartutaan ajankohtaisiin teemoihin ja kiinnostaviin ilmiöihin. Keskustelemassa ovat eri alojen tutkijat. Heitä jututtavat toimittajat Anssi Marttinen ja Miia Kahila Radio Vaasasta.

Oivalluksia-podcastia voit kuunnella: