Liikesivistysrahastolta apurahoja Vaasan yliopiston tutkijoille

Liikesivistysrahasto on syksyn apurahahaussa myöntänyt apurahoja 3,1 miljoonaa euroa korkeakoulutasoiseen kauppatieteelliseen tutkimukseen ja liiketalouden koulutukseen. Lisäksi Liikesivistysrahasto kertoo, että se on lahjoittanut kymmenelle suomalaiselle yliopistolle kauppatieteelliseen tutkimukseen ja koulutukseen yhteensä 2,5 miljoonaa euroa.

Liikesivistysrahaston apuraha myönnettiin 23 Vaasan yliopiston tutkijalle tai työryhmälle. Lisäksi Vaasan yliopisto sai tukea Vaasa Game Days -tapahtumaa varten. Vaasan yliopiston tutkijoiden apurahojen yhteissumma oli runsaat 200 000 euroa
Liikesivistysrahasto jakoi yli 200 000 euroa apurahoina Vaasan yliopiston tutkijoille.

Liikesivistysrahasto kertoo, että eniten hakemuksia vastaanotettiin organisaatioiden ja toimialojen uudistamisen, yritysten johtamisen ja johtamiskoulutuksen sekä digitaalisten palvelujen tutkimusaiheisiin.

Apurahaa Liikesivistysrahastolta (10 000 euroa tai enemmän) saivat muun muassa seuraavat Vaasan yliopiston tutkijat ja tutkimukset:

KTM Hannu Alakoski
Strategizing Practices in Small and Medium Sized Companies, 20 000 euroa.

M.Sc Jamshed Iqbal
Essays on Corporate Governance of Financial Institutions, 10 000 euroa.

KTM Jaakko Jussila
Toimialan kilpailudynamiikka - tarkastelussa Suomen taloteollisuus, 10 000 euroa.

PhD Panu Kalmi
Energy Literacy as a Component of Financial Literacy: Survey-Based Evidence from Finland, 14 000 euroa.

KTT Jorma Larimo ja avustavissa tehtävissä useampi yksikön IB henkilökuntaan kuuluva
14th Vaasa IB (international business) konferenssi ja tohtoritutoriaali 23.-25.8.2017, 10 000 euroa.

KTM Marko Matalamäki
Business growth in established companies; roles of effectuation and causation, 12 000 euroa.

KTT Arto Rajala ja työryhmä
Paths to Energy Transition (PETs), 20 000 euroa.

KTM Petteri Puska
Ideological status consumption: Sending and interpreting reputational signals in the context of organic food choices, 15 000 euroa ja Australian  New Zealand Marketing Academy 2016 -konferenssiin 2000 euroa.

KTM, HTM Kati Saarenpää
Work-life issues of international business travelers, 14 000 euroa.

MSc Salman Saleem
Influence of the Culture on Advertising and Branding Strategies, 10 000 euroa.

KTT Jenniina Sihvonen
How to display Finnishness of a product in grocery store setting, 10 000 euroa.

KTT Linda Lisa Maria Turunen
Tulkintoja luksuksesta – Brändin ylellisyys kuluttajan kokemana, 10 000 euroa.

Muut apurahan saajat olivat KTM Päivi Borisov, PhD Agniezka Chwialkowska, PhD Denis Davydov, KTT Hannele Kauppinen-Räisänen, KTT Susanna Kultalahti, KTM, FM Taru Mäki KTT Anni Rajala, PhD Khuram Shahzad, D.sc Yi Wang, M.Sc. Man Yang , KTT Minna-Maarit Jaskari

Lisäksi 5000 euron apurahan sai Vaasan yliopisto Vaasa Game Days -tapahtumaa varten.

Liikesivistysrahaston uutinen apurahoista ja lahjoituksesta yliopistoille.