Laaja kattaus tiedettä kaikille kiinnostuneille – Mission Possible -tiedepäivä 22. maaliskuuta

Image
Vaasan yliopiston tutkijat järjestävät yhdessä Mission Possible -tiedepäivän 22. maaliskuuta 2023. Iltapäivästä pitkälle iltaan ulottuvassa tapahtumassa on runsas määrä esityksiä, yleistajuisia Minä & tiede -luentoja, antoisia keskusteluja sekä impact caseja eli vaikuttavuustarinoita eri aiheista.

Monitieteisessä ja maksuttomassa Mission Possible -tiedepäivässä päästään myös vierailemaan yliopiston eri laboratorioissa ja kuullaan tutkijoilta heidän uusimmasta tutkimuksestaan posterinäyttelyssä.

Totta vai tarua – onko hyvinvoinnilla nyt leveämmät hartiat? Entä mikä on etätapaamisten uusi normaali? Millaista on ilmastoviisas asuminen ja mitä paikalliset energiayhteisöt tekevät?  Miten tekoälyä voi käyttää vastuullisuusviestinnässä?

Mission Possible -tiedepäivän ohjelma tarjoaa monipuolisesti aiheita kauppatieteiden, hallintotieteiden, tekniikan ja viestintätieteiden aloilta. Teemoina nousevat esiin esimerkiksi energiamurros, tekoäly ja digitaalisaatio, kestävä asuminen ja liikenne, hyvinvointi ja etätyö.

Tiedepäivä järjestetään yliopiston päärakennuksessa Tervahovissa (Wolffintie 32, Vaasa) sekä yliopiston kampuksen laboratorioissa. Luvassa on 39 puheenvuoroa ja samalla 880 minuuttia asiaa yli 75 tutkijalta ja asiantuntijalta.

Kuva
39 puheenvuoroa 880 minuuttia asiaa 75 asiantuntijaa

Tiedepäivä on tarkoitettu kaikille tieteestä kiinnostuneille. Tapahtuma tuo esiin Vaasan yliopistossa tehtävää tutkimusta ja tieteen merkitystä ja vaikutusta niin arjessa kuin yrityksissä ja yhteiskunnassa. Samalla on mainio tilaisuus kysyä, kommentoida ja keskustella tutkijoiden kanssa.

– Haluaisimme Vaasan yliopiston ensimmäisen Mission Possible -tiedepäivän tuovan tutkimusta ja yliopistoa helpommin lähestyttävämmäksi. Tavoitteenamme on esitellä tutkijoidemme ansiokasta työtä ja samalla rakentaa polkuja tulevalle yhteistyölle. Tiedepäivä onkin askel kohti yhteistyön lisäämistä kaikkien ympärillämme olevien toimijoiden kanssa. Yhdessä voimme tehdä enemmän ja luoda kestävää tulevaisuutta, sanoo tiedepäivän koordinaattori, erityisasiantuntija Philipp Holtkamp Vaasan yliopistosta.

Mission Possible -tiedepäivän ohjelma löytyy osoitteesta uwasa.fi/tiedepaiva. Ohjelmaa on sekä suomeksi että englanniksi. Osaa ohjelmasta on mahdollista seurata myös etänä. Tervetuloa tekemään oivalluksia tutkitun tiedon pariin!