KTT Mikko Luoma liiketaloustieteen tutkimusjohtajaksi

Vaasan yliopiston liiketaloustieteen, erityisesti liiketoiminnan kehittämisen tutkimusjohtajaksi on nimitetty kauppatieteiden tohtori, dosentti Mikko Luoma. Tehtävä sijoittuu pääasiassa Kokkolan yliopistokeskus Chydeniukseen. Luoma aloittaa tehtävässään 1. elokuuta. Työsuhde on määräaikainen.
(Kuva: flickrCC)

Luoma on suorittanut vuonna 2000 tohtorin tutkinnon Vaasan yliopistossa pääaineenaan johtaminen ja organisaatiot. Tällä hetkellä hän työskentelee yliopistonlehtorina Vaasan yliopiston johtamisen yksikössä ja on sitä ennen toiminut mm. Metso-konsernin henkilöstöjohtajana ja Johtamistaidon Opisto JTO:n toimitusjohtajana. Lisäksi Luoma toimii useissa luottamustehtävissä, mm. Korkeakoulujen arviointineuvoston jäsenenä.

Tutkimusjohtajan tehtävä on Vaasan yliopiston, Kokkolan yliopistokeskus Chydeniuksen ja Suomen yrittäjyysakatemia -säätiön yhteinen hanke. Tarkoituksena on tukea Keski-Pohjanmaan alueen yritysten kasvua, kansainvälistymistä ja yrittäjyyttä.