Koronatartunta ja altistumisia Vaasan yliopiston opiskelijoilla

Vaasan yliopisto
Vaasan sairaanhoitopiiri on tiedottanut koronatartunnasta ja altistuksista Vaasan yliopiston opiskelijoilla. Vaasan kaupungin tartunnanjäljittäjät ovat yhteydessä kaikkiin altistuneisiin ja asettavat heidät karanteeniin.

Mahdolliset altistumiset liittyvät ainakin opiskelijoiden vapaa-ajan tapahtumaan 25.9., joka on järjestetty Palosaaren kampusalueella ulkona.

Yliopiston toiminta jatkuu toistaiseksi aiemmin ilmoitetun koronavirusohjeistuksen mukaisesti. 1.10. lähtien muut kuin opetukseen ja tutkimukseen liittyvät opiskelija- ja yleisötilaisuudet kampuksella siirretään kuitenkin pidettäväksi myöhempään ajankohtaan.

Vaasan yliopisto toimii viranomaisten kanssa yhteistyössä mahdollisten tartuntaketjujen selvittämisen tai jatkotoimenpiteiden osalta. Tiedotamme tarvittaessa lisää.

Päivitys uutiseen 4.10.: iltapäivään 1.10. mennessä Vaasan sairaanhoitopiiri oli tiedottanut kahdeksasta koronavirustartunnasta, jonka jälkeen yliopisto siirtyi terveysviranomaisten ohjeistuksen mukaisesti välittömästi etäopetukseen ja rajoittaa kampustoimintaansa 1-16.10. välisenä aikana. Lisätietoa tiedotteesta 1.10.

Lisätietoja:

Rehtori Jari Kuusisto