Koronan vaikutukset avoimen yliopiston toimintaan

Avoin yliopisto on siirtynyt etäopetukseen.

(päivitetty 29.4.2020 klo 9.00)

Avoin yliopisto on siirtynyt etäopetukseen

Vaasan yliopisto on keskeyttänyt lähiopetuksen tutkintoon johtavissa koulutuksissaan ja siirtynyt etäopetukseen 16.3.2020 lähtien. Myös avoimen yliopiston opetus on siirtynyt etäopetukseen. Yliopiston tilat ovat suljettuina 31.7.2020 asti.

Avoimen yliopiston toiminnassa siirtyminen etäopetukseen näkyy siten, että kaikki loppukevään ja kesän opintojaksot toteutetaan verkossa. Lähitenttejä eikä myöskään exam-tenttejä ei järjestetä.

Opettajat tiedottavat mahdollisista muuttuneista järjestelyistä opiskelijoita omien kurssiensa osalta kurssien Moodle-alustoilla.

Vaikutukset muihin palveluihin

Koko avoimen yliopiston henkilökunta on siirtynyt etätöihin 18.3.2020 alkaen, jonka johdosta pyydämme opiskelijoitamme asioimaan avoimessa yliopistossa puhelimitse tai sähköpostitse. Asiakaspalvelunumero 029 449 8004 ja avoinyo(at)uwasa.fi palvelevat normaalisti.

Opintoneuvojamme palvelevat normaalisti. Ota rohkeasti yhteyttä:

• opintopäällikkö Kristiina Pulakka (Vaasan alue), puh. 029 449 8457, kristiina.pulakka(at)uwasa.fi
  • alueellinen opintoneuvoja Tiia Ahonen (muut paikkakunnat), puh. 029 449 8456, tiia.ahonen(at)uwasa.fi

Yliopiston kirjasto Tritonia on myös suljettu 17.3.2020 alkaen. Tritonian verkkopalvelut (esim. e-kirjat) ovat kuitenkin edelleen käytössä.

Opintosuoritusotteet

Vaasan yliopiston hakijapalvelut on vahvistanut, että avoimen väylän kautta Vaasan yliopistoon hakevat voivat liittää hakemukseensa WebOodista ladattavan pdf-muotoisen, sähköisesti varmennetun opintosuoritusotteen. Ohje sähköisesti varmennetun opintosuoritusotteen lataamiseen löytyy täältä. WebOodin käyttö vaatii voimassaolevan Vaasan yliopiston käyttäjätunnuksen.

Mikäli tarvitset virallisen allekirjoitetun ja leimatun opintosuoritusotteen, tilaathan sen hyvissä ajoin. Toimitusaika on tällä hetkellä normaalia pidempi. Opintosuoritusotteen voit tilata täältä.

Ajantasaista tietoa Vaasan yliopiston koronatilanteesta löydät täältä.