Kokonaisturvallisuuden Studia Generalia -luentosarja tarjolla myös avoimen yliopiston kautta

Avaimet riippuvat lukosta
Vaasan yliopistossa järjestetään joulu-huhtikuun aikana kokonaisturvallisuuden Studia Generalia -luentosarja. Tarjoamme opinnot maksuttomasti myös avoimen yliopiston kautta.

Vaasan yliopistossa järjestetään joulu-huhtikuun aikana Kokonaisturvallisuuden Studia Generalia -luentosarja. Nyt onkin tarjolla mielenkiintoinen mahdollisuus päästä suorittamaan maksuttomat 3 op:n laajuiset opinnot. Studia Generalia -luentosarjaan kuuluu yhteensä kahdeksan luentoa. Mikäli opiskelija haluaa opinnoista suorituksen, tulee hänen tehdä ilmoittautuminen ja osallistua vähintään viiteen luentoon ja tehdä niistä oppimispäiväkirja.

Luentosarjan ensimmäinen osa hybridiuhista ja niihin varautumisesta pidettiin perjantaina 2.12.2022, mutta luentotallenne on katsottavissa opintojakson Moodle-alustalla. Keväällä 2023 kokonaisturvallisuuden Studia Generalia -luentosarja jatkuu seitsemällä luennolla. Luentosarjan voi sisällyttää vapaasti valittaviin opintoihin. Luentojen aiheina ovat mm. geopoliittinen muutos, kansallinen turvallisuus ja tiedustelun merkitys, elinkeinoelämä ja kyberturvallisuus sekä kunnat ja kokonaisturvallisuus. Opiskelijan tulee osallistua vähintään viidelle luennolle sekä laatia oppimispäiväkirja. Tarkempi ohjeistus tulee opintojakson Moodleen.

Tarkempia tietoja opinnoista, luentojen aikataulut sekä ilmoittautumislinkin löydät Opintopolusta