Kauppatieteellisen alan tutkijoille apurahoja Liikesivistysrahastolta

Useat Vaasan yliopiston kauppatieteellisen alan tutkijat saivat Liikesivistysrahaston apurahoja. Liikesivistysrahasto tukee ensisijaisesti kauppatieteellistä tutkimusta ja alan jatko-opintoja. Kevään 2012 apurahoja myönnettiin noin 1,07 miljoonaa euroa.

KTM Katriina Pankakoskelle myönnettiin Kaarlo ja Toivo Kankaan rahastosta 20 000 euroa. Pankakoski tarkastelee väitöstutkimuksessaan tavaramerkkien siirtohinnoittelua ja rojalteihin liittyvää verosuunnittelua kansainvälisen konsernin tuloverotuksessa.

KTT, tutkijaopettaja Elina Varamäen johtamalle tutkimusryhmälle myönnettiin 12 000 euroa. Tutkimusryhmä tutkii sivutoimiyrittäjyyden merkitystä korkeakoulusta valmistuneiden keskuudessa.

Tohtorikoulutettava Nina Sormuselle myönnettiin 12 000 euroa. Apurahoja myönnettiin myös johtamisen, tilastotieteen ja markkinoinnin tutkijoille.

Apurahan saajien luettelo on nähtävissä Liikesivistysrahaston verkkosivuilta.