Ilmoittautuminen avoimen yliopiston opintoihin alkaa 15.8.

Vaasan yliopiston avoimessa yliopistossa alkaa uusi ja tarjonnaltaan entistäkin monipuolisempi lukuvuosi. Ilmoittautuminen syksyn opintoihin alkaa keskiviikkona 15.8. klo 9.00 osoitteessa www.uwasa.fi/avoin.

Vaasan yliopiston tutkintovaatimusten mukaisia opintoja voi lukuvuonna 2012–2013 suorittaa useilta eri koulutusaloilta yksittäisten opintojaksojen lisäksi myös laajempina opintokokonaisuuksina. Opetusta järjestetään Vaasassa sekä yhteistyöoppilaitoksissa ympäri Suomea (mm. Seinäjoki, Ilmajoki, Tampere, Kokkola).

Opiskelumahdollisuudet ulottuvat kielten ja viestinnän opinnoista aina sosiaali- ja terveyshallintotieteen sekä laskentatoimen opintoihin. Kysytty markkinoinnin verkko-opintokokonaisuus järjestetään sekä syksyllä että keväällä. Kokkolassa järjestetään ensimmäistä kertaa omana opetuksena johtamisen sekä talousoikeuden perusopinnot hintaan 10€/opintopiste. Lisäksi Vaasan yliopiston tutkinto-opiskelijoilla on nyt mahdollisuus suorittaa tiettyjä avoimen yliopiston opintoja maksutta.

Avoimen yliopiston opinnot järjestetään pääasiassa iltaisin ja viikonloppuisin sekä osin verkko-opintoina. Ne on tarkoitettu kaikille opiskelusta kiinnostuneille. Mitään koulutustaustaan tai ikään liittyviä rajoituksia ei ole. Opiskelu voi tapahtua omaksi iloksi, mutta se voi olla myös tavoitteellista yliopisto-opiskelua, joka tähtää tutkintoon. Opiskeltuaan tietyn määrän opintoja avoimessa yliopistossa on mahdollista hakea avoimen väylän kautta tutkinto-opiskelijaksi yliopistoon.

Opinnoista kiinnostuneille järjestetään informaatiotilaisuudet ke 15.8. klo 16.30 alkaen sekä ti 21.8. klo 17.00 alkaen Vaasan yliopistolla, Palomäki-salissa A201 (ilmoittautumiset avoinyo@uwasa.fi). Lisätietoja opinnoista ja avoimesta yliopistosta: www.uwasa.fi/avoin.