Hyvinvointiviikolla keskityttiin fyysiseen terveyteen

Tällä viikolla järjestetty Vaasan yliopiston ja Vaasan yliopiston ylioppilaskunnan yhteinen Hyvinvointiviikko tarjosi terveystietoutta niin opiskelijoille kuin henkilökunnalle.

Vuosittainen tapahtuma keskittyi tällä kertaa ennen kaikkea fyysiseen terveyteen, kuten liikuntaan ja ravitsemukseen.

Hyvinvointiviikon yhteydessä järjestettiin myös kaksipäiväiset Minimessut, joissa terveysalojen ammattilaiset muun muassa mittasivat osallistujien verenpainetta ja kehonkoostumusta.

– Tapahtuman tarkoituksena on tuoda terveys- ja hyvinvointitietoa lähemmäs yliopistolaisia sekä esitellä ja löytää hyvinvointia edistäviä asioita, yhtenä tapahtuman järjestäjänä toiminut Nina Jokiaho kertoo.

– Tapahtuma myös yhdistää yliopiston henkilökunnan ja opiskelijat yhdeksi yhteisöksi. Yliopiston ja ylioppilaskunnan lisäksi hyvinvointiviikolla ovat mukana myös työterveys ja YTHS.