Fuksit saapuivat kampukselle

Vaasan yliopiston uudet opiskelijat aloittivat opintonsa 31. elokuuta. Yliopistoon valittiin tänä vuonna yhteensä reilut 750 uutta opiskelijaa.

Tuutorit eli yliopistossa jo tutkintoaan suorittavat saman alan opiskelijat toimivat linkkinä uusien opiskelijoiden ja yliopistoyhteisön välillä auttaen fuksit opintojen ja opiskelijaelämän alkuun.

Yliopisto ja ylioppilaskunta tekevät tiivistä yhteistyötä uusien opiskelijoiden vastaanottamisessa. Fukseille suunnattu nelipäiväinen orientaatiojakso koostuu erilaisista tiedotustilaisuuksista, joissa annetaan opintojen alkuinformaatio. Orientaatiopäivät huipentuvat maanantaina 5.9. pidettävään lukuvuoden avajaisjuhlaan.

Kolmasosa uusista opiskelijoista Pohjanmaan maakunnista

Tavoitelluimpia opiskelupaikkoja ovat edellisten vuosien tapaan kauppatieteet sekä sosiaali- ja terveyshallintotieteen ja englannin kielen pääaineet. Suurin osa Vaasan yliopistoon hyväksytyistä uusista opiskelijoista on kotoisin Pohjanmaan maakunnista (33 %). Toiseksi eniten opiskelijoita tulee Uudeltamaalta (29 %) ja kolmanneksi eniten Pirkanmaalta (7,5 %).