EXAM-tenttitilat otetaan käyttöön 9.11.2020 lähtien

Vaasan yliopiston EXAM-tilat otetaan käyttöön poikkeusajan vaatimin erityisjärjestelyin. Tenttikoneiden määrää on rajoitettu siten, että molemmissa tiloissa (D123 ja B211) on käytössä 10 konetta eli yhteensä 20. Tiloissa on otettu huomioon valtakunnalliset turva- ja hygieniaohjeistukset. Tiloihin tehdään tehostettu siivous kaksi kertaa päivässä ja tarjolla on kasvomaskien lisäksi puhdistus- ja desinfiointiaineita.

Jotta tenttitilat voidaan pitää loppusyksyn auki, tulee jokaisen opiskelijan kiinnittää huomiota omaan toimintaansa. Opiskelijan tulee puhdistaa tenttipiste ennen tenttiä ja tentin jälkeen. Puhdistuksessa käytetään luokasta löytyviä tarvikkeita. Luokissa edellytetään maskin käyttämistä. Jos et jostain syystä voi käyttää maskia, olethan ennen tenttiä yhteydessä osoitteeseen exam@uwasa.fi.

Kahden tilan hyödyntäminen

Poikkeustilanteen takia on toivottavaa, että varauksia tehdään molempiin käytössä oleviin tiloihin. Näin yhtäaikaisten tenttijöiden määrä jakautuu mahdollisimman tasaisesti molempien tilojen kesken. Varaustilanteessa kalenteri näyttää sen hetkisen varaustilanteen eli vapaana olevat koneet, jolloin tilan valitseminen tulee helpommaksi.

Tenttivierailu

Yliopisto suosittelee käyttämään mahdollisuuksien mukaan myös Tenttivierailu-toimintoa. Erityisesti silloin, jos et ole tenttiperiodin aikana Vaasassa, selvitäthän onko sinulla mahdollisuus käydä tekemässä tentti jossain toisessa EXAM-järjestelmää käyttävässä korkeakoulussa. Katso ohjeet tenttivierailuun toisessa korkeakoulussa.

EXAM-luokkien aukioloajat 21.12.2020 asti:

ma-pe klo 8-20
la klo 12-16

Tarkemmat ohjeet EXAM-tilojen käytöstä lähetetään opiskelijasähköpostiin.