Esteettä töihin -verkkosivusto

Helmikuussa 2019 julkaistu Esteettä töihin -verkkosivusto on rakennettu vammaisten korkeakouluopiskelijoiden työelämään siirtymisen tueksi.

Esteettä töihin -verkkosivustolla tarjotaan tietoa valtakunnallisesti ja saavutettavasti vammaisille korkeakouluopiskelijoille, ohjaajille ja työnantajille.

Opiskelijoille on tarjolla mm. vinkkejä työnhakuun ja yrittäjyydessä alkuun pääsemiseen sekä tietoa oikeuksista työntekijänä.

* *

Verkkosivusto esteettatoihin.fi on tehty Tarinoista voimaa – verkkopalvelu vammaisen opiskelijan työelämään siirtymisen tukena -hankkeessa (ESR). Hankkeen toteuttajina ovat toimineet Helsingin yliopiston koulutus- ja kehittämispalvelut HY+, Hämeen ammattikorkeakoulu, Kynnys ry ja Invalidiliitto ry. Mukana kehittämistyössä ovat myös mm. Näkövammaisten liitto ry, Turun yliopisto ja Vammaisten lasten ja nuorten tukisäätiö (Vamlas). Tarinoista voimaa – verkkopalvelu vammaisen opiskelijan työelämään siirtymisen tueksi -hanke toteutettiin 1.8.2016-28.2.2019. Hankkeen ESR-rahoituksesta on vastannut Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus.