Erillisvalintojen hakuaika 28.2. saakka

Ensimmäiset haut Vaasan yliopiston syksyllä 2013 alkaviin opintoihin ovat käynnistyneet. Haku yliopiston suomenkielisiin maisteriohjelmiin, avoimen yliopiston väylään sekä siirto-opiskelijaksi kieliin ja viestintään sekä haku kansainvälisiin maisteriohjelmiin ovat käynnissä 28.2.2013 asti.

Haku päättyy aikaisemmin kuin edellisinä vuosina, mutta hallintotieteitä lukuun ottamatta kaikkiin maisteriohjelmiin voi hakea, vaikka tutkinto ei olisi vielä valmistunut. Sen tulee kuitenkin valmistua viimeistään kesäkuussa 2013.

Vaasan yliopiston kaikkiin koulutusohjelmiin voi hakea myös ilman pääsykoetta ns. erillisvalintojen kautta. Suomenkielisten maisteriohjelmien, avoimen yliopiston väylän sekä siirto-opiskelijoiden valinnat perustuvat aikaisempiin, kunkin ohjelman pohjaksi soveltuviin korkeakoulututkintoihin tai -opintoihin. Maisterihaussa opiskelijat valitaan suoraan ylempään tutkintoon, muissa hakuväylissä sekä alempaan että ylempään korkeakoulututkintoon.

Suomenkielisiin maisteriohjelmiin on tarjolla 175 opiskelupaikkaa. Viime keväänä maisterikoulutukseen haki 660 hakijaa.  Avoimen yliopiston väylän kautta valitaan 50 uutta opiskelijaa.

Haku tapahtuu osoitteessa www.yliopistohaku.fi, kohdassa yliopistokohtaiset erillisvalinnat. Hakuohjeet ja valintaperusteet löytyvät yliopiston valintaoppaista sekä alakohtaisesti sivun http://www.uwasa.fi/fi/for/prospective/admissions/criteria/ kautta.

Lisätietoja Vaasan yliopiston hakijapalveluista:
Puh. 029 449 8166 ja sähköpostitse hakijapalvelut(at)uwasa.fi