Energiapäivä tutustuttaa eri koulutusalojen opiskelijat energia-alan työpaikkoihin

Vaasan Energiainstituutti (VEI) järjestää tänään seitsemännen opiskelijoille suunnatun Energiapäivän Vaasan yliopistolla.

Päivän aikana energia-alan yritykset esittäytyvät ständeillään ravintola Mathildan ja tiedekirjasto Tritonian aulatiloissa. Tritonian auditorio Nississä kuullaan myös lyhyitä yritysesittelyjä.

Energia-ala on nopeasti kehittyvä ja monipuolinen toimiala, joka tarvitsee jatkuvasti uusia, osaavia työntekijöitä. Energiapäivä on alueen suurin akateemisille opiskelijoille kohdistettu rekrytointitapahtuma, jonka tarkoituksena on tutustuttaa opiskelijat energia-alaan. Tapahtumassa yritykset ja opiskelijat voivat tutustua toisiinsa ja siihen, mitä annettavaa osapuolilla on toisilleen.

Energia-ala tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia kaikkien eri koulutusalojen opiskelijoille – ai ainoastaan tekniikan alojen osaajille.

– Monissa firmoissa, jotka osallistuvat Energiapäivään, on tuhansia työpaikkoja. Jo senkin perusteella töitä on kaikille koulutusaloille, kertoo VEI:n tiedotuspäällikkö Teemu Närvä.

– Tietenkin joissain firmoissa pääpaino voi olla insinööripohjaisilla työntekijöillä, mutta kyllä näissäkin yrityksissä tarvitaan myös kieltenopiskelijoita, talousalan ihmisiä ja esimerkiksi markkinoijia.

Energiapäivän Facebook-sivut