Energialähettiläs yliopistokampuksella juhannusviikolla

Yli 1600 hakijaa houkutelleeseen kesätyöhön Vaasan seudun energialähettiläänä on valittu tamperelainen energiateekkari Tuomas Vanhanen. Täydentäviä opintoja Wienin teknillisessä yliopistossa suorittava Vanhanen kuittaa kesätyöstä 30 000 euroa 12 Vaasan seudun kärkiyrityksen palveluksessa. Tehtävissään hän vie sanaa Vaasan seudun energiakeskittymän merkityksestä Suomelle ja kertoo kokemuksistaan energia-alan yrityksissä mm. sosiaalisessa mediassa.
Tuomas Vanhanen

Suomen kaunein kampusalue ja energia-alan tutkimus tulevat Vanhaselle tutuksi juhannusviikolla. Vaasan yliopiston ja VAMK:n vieraana olevalla Vanhaselle esitellään mm. Vaasan Energiainstituutin toimintaa, Technobothnian tutkimuslaboratorioita sekä sovelluskohteita, jossa uusiutuvaa energiaa käytetään.

Vaasan seutu on Vanhaselle tuttu ja osaan työnantajayrityksistä hän on tutustunut opiskelun merkeissä. Tiedon energialähettilään rekrytoinnista hän sai Wienissä, kun opiskelukaveri suositteli Facebookissa tehtävään hakemista.

Energialähettilään työt alkavat toukokuun lopussa ja hänen kuulumisiaan voi seurata muun muassa EnergyVaasan energialähettiläs-sivuilla osoitteessa www.energyvaasa.fi/lahettilas.