Energia ja kestävä kehitys 5 op -opintojakso tarjolla maksuttomasti avoimessa yliopistossa – mahdollisuus tutustua energiatekniikan opintoihin ja hakeutua lukion suoraväylältä tutkinto-opiskelijaksi

Tuulivoimaloita viljapellolla

Avoin yliopisto järjestää maksuttomana verkko-opetuksena opintojakson ayTECH1010 Energia ja kestävä kehitys, 5 op ajalla 21.11.2022–16.2.2023. Opintojakso on tarjolla suomenkielisenä.

Tässä energiamarkkinoiden murrostilanteessa opintojakso tarjoaakin ajankohtaiskatsauksen meitä kaikkia koskettaviin energian ja kestävän kehityksen kysymyksiin.  Opinnoissa tutustutaan mm. sähköenergiajärjestelmiin teknillisestä näkökulmasta, verrataan energialähteitä kestävän kehityksen näkökulmasta ja luodaan katsaus energia-alan liiketoimintaan ja tuleviin mahdollisuuksiin. Opintojaksolle ovat tervetulleita kaikki aiheesta kiinnostuneet – myös muut kuin lukiolaiset!

Kiinnostaako kauppatieteiden tai tekniikan tutkinto? Mahdollisuus hakeutua tutkinto-opiskelijaksi lukion suoraväylän kautta

Opintojakson suorittaminen riittävän hyvällä opintomenestyksellä (3/5) mahdollistaa lukiolaisille hakeutumisen Vaasan yliopiston tutkinto-opiskelijaksi lukion suoraväylän kautta. Lukion suoraväylässä opiskelija voi hakeutua sekä Energia- ja informaatiotekniikan (tekniikan kandidaatti + diplomi-insinööri) että Tuotantotalouden ja tietojärjestelmätieteen (kauppatieteiden kandidaatti + maisteri) koulutusohjelmiin. Valintaperusteissa on kerrottu tarkemmin muista vaatimuksista esimeriksi lukiossa suoritettujen matematiikan opintojen osalta. Kevään 2022 valintaperusteisiin voit tutustua Opintopolussa. Kevään 2023 viralliset valintaperusteet vahvistetaan loka-marraskuun taitteessa, jolloin ne kannattaa vielä tarkistaa. Mikäli opiskelija hyväksytään myöhemmin tutkinto-opintoihin, voidaan opintojakso sisällyttää vapaavalintaisiin opintoihin.

Ilmoittaudu mukaan 14.11.2022 mennessä

Kristiina Pulakka