Ekspatriaattien palkitsemista tarkastelevalle tutkimukselle tunnustusta

KTT Christelle Tornikosken johtamisen alaan kuuluva artikkeli The role of perceived employer obligations in the interpretation of - and reaction to - expatriate compensation practices palkittiin European Reward Management konferenssissa Best Paper Awardilla (konferenssin paras tutkimuspaperi). Tornikosken artikkeli perustuu yhteen häneen väitöskirjansa artikkeliin, joka tarkastettiin viime vuoden toukokuussa. Väitöskirjansa hän teki tutkimusryhmässä "Henkilöstöjohtaminen strategisena kilpailutekijänä".

Artikkelissaan Tornikoski tutkii kvantitatiivisen aineiston avulla ekspatriaattien palkitsemista ja sitoutumista työnantajaansa työntekijän välisen psykologisen sopimuksen näkökulmasta. Ekspatriaateilla tarkoitetaan henkilöitä, jotka työskentelevät ulkomailla useampia vuosia.

Kolmatta kertaa järjestettävä European Reward Management konferenssi pidettiin tänä vuonna Brysselissä joulukuun alussa. Konferenssissa oli 64 osallistujaa eri puolilta Eurooppaa.

Tornikoski toimii vierailevana tutkijana johtamisen yksikössä. Tällä hetkellä hän työskentelee apulaisprofessorina Grenoble Ecole de Managementissa Ranskassa.

Tornikosken väitöskirjan tilaukset ja pdf

Henkilöstöjohtaminen strategisena kilpailutekijänä -tutkimusryhmä