Atria Oyj lahjoittaa 20 000 euroa Vaasan yliopistolle

Varainhankinta
Atria Oyj lahjoittaa yhteensä 60 000 euroa kolmelle suomalaiselle yliopistolle ja yhdelle ammattikorkeakoululle.

Lisäksi Atria lahjoittaa suomalaiselle Food and Forest Development Finland -järjestölle 5 000 euroa kehitysmaiden maa- ja metsätalouden tukemiseen.

Lahjoituksia saavat:

• Vaasan yliopisto 20 000 €
  • Itä-Suomen yliopisto 10 000 €
  • Tampereen yliopisto 10 000 €
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu 20 000 €
  • FFD (Food and Forest Development Finland) 5 000 €

– Uudet vastuulliseen ruuantuotantoon liittyvät innovaatiot, liiketoimintojen digitalisoituminen, kuluttajakäyttäytymisen muutokset ja tekoälyn hyödyntäminen eri liiketoiminnan osa-alueilla ovat Atrialle ajankohtaisia ja kiinnostavia tieteen aloja. Viennin vahvistaminen uusille markkina-alueille edellyttää meiltä uudenlaista kaupallista ja kulttuurien osaamista tulevaisuudessa, toteaa Atria Oyj:n toimitusjohtaja Juha Gröhn.

– Atrian näkökulmasta on tärkeää, että Suomessa toimii alueellisesti elinvoimaisia yliopistoja ja korkeakouluja, kertoo Juha Gröhn.