Armoa aivoille! YTHS-päivässä 22.3.2023 puhutaan kognitiivisesta ergonomiasta

YTHS-päivä 2023

YTHS-päivän 2023 teemana on kognitiivinen ergonomia. YTHS-päivää vietetään 22.3.2023 klo 14.00 alkavassa Armoa aivoille -nimisessä webinaarissa. Kognitiivisesta ergonomiasta puhuu professori ja aivotutkija Minna Huotilainen.

Vaasan yliopiston opiskelijat ja henkilökunta ovat tervetulleita tapahtumaan. Voit seurata striimattua webinaaria Fabriikin ensimmäisen kerroksen salissa F104. YTHS:n Vaasan palvelupisteen terveydenhoitaja ja psykiatrinen sairaanhoitaja ovat paikalla klo 13.30. Tapahtuma on osa Vaasan yliopiston kevään 2023 hyvinvointiviikkoa.

Webinaari järjestetään suomen kielellä. YTHS julkaisee kevään aikana kognitiivisen ergonomian vinkkejä digitaalisissa kanavissa suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Lisätietoja tapahtumasta YTHS:n verkkosivuilla

Mitä on kognitiivinen ergonomia?

Opiskelijana voit vaikuttaa itse keskittymiskyvyn vahvistamiseksi. Opiskelu on ajattelutyötä, ja sitä on tärkeä muokata aivoille sopivaksi eli kognitiivisesti ergonomiseksi. Se tarkoittaa ylimääräisten ärsykkeiden karsimista, työn oikeaa tauottamista ja keskittymistä yhteen asiaan kerrallaan.