Anne Korkiakoski yliopiston vuoden 2015 alumniksi

Vaasan yliopisto on valinnut KTM Anne Korkiakosken vuoden alumniksi 2015. Korkiakoski on valmistunut Vaasan yliopistosta vuonna 1987 pääaineenaan markkinointi ja ulkomaankauppa.
Vaasan yliopiston vuoden alumniksi valittu Anne Korkiakoski

Sen jälkeen hän on toiminut mm. Kone Oyj:n palkittuna markkinointi- ja viestintäjohtajana sekä toimitusjohtajana mainostoimisto- ja viestintätoimistoketjussa Euro RSCG Nordicilla.

Korkiakoski on pyyteettömästi antanut aikaansa entiselle opinahjolleen. Tällä hetkellä hän toimii Vaasan yliopiston hallituksessa. Lisäksi hän on ollut puhumassa useissa yliopiston tilaisuuksissa, luennoinut yliopistolla lähes 20 vuoden ajan sekä mm. osallistunut kauppatieteellisen tiedekunnan opiskelijamarkkinointiin.

Vuoden alumnin valinta on perinne, joka on alkanut 2000-luvun puolivälissä. Vuoden alumnia ei valita joka vuosi, vaan silloin, kun erityisesti halutaan muistaa ansioitunutta alumnia. Ensimmäiseksi vuoden alumniksi on valittu Sari Essayah. Vuoden 2015 alumnin palkinto ojennettiin Korkiakoskelle 11.6.2015 Helsingissä pidetyssä alumnitilaisuudessa. Palkintona on keramiikkataiteilija Paula Blåfieldin työ yliopiston marmoriportista.