Päivitetty 12.8.2022 | 01:08

Wolffintie 34
65200 Vaasa
Suomi

Vaasan yliopisto järjestää korkeatasoisen pankkitutkimuksen työpajan. Pääpuhujaksi on tulossa toiseksi viitatuin pankkitutkija maailmassa, professori Allen N. Berger South Carolinan yliopistosta Yhdysvalloista. Hänen esitelmänsä aiheena on: How Do Banks Help Alleviate Borrower Financial Constraints During Crises?

Workshopiin on tulossa tutkijoita Suomen lisäksi muun muassa Yhdysvalloista, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Sveitsistä. Workshopissa esitellään tutkimuksia esimerkiksi liittyen rahoituslaitosten hyvään hallintoon ja ohjaukseen, vastuullisuuteen ja riskienhallintaan sekä järjestelmäriskeihin ja sääntelyyn.

Workshop järjestetään yhteistyössä Suomen Pankin nousevien talouksien tutkimuslaitoksen (BOFIT) kanssa. Workshop on saanut tukea Suomen Liikesivistysrahastolta.

Professori Sami Vähämaa, Vaasan yliopisto, sami.vahamaa@uwasa.fi
Yliopistonlehtori, tohtori Denis Davydov, Vaasan yliopisto, denis.davydov@uwasa.fi